Ledarskap för första linjens ledare
Välkommen till Ledarskap för första linjens ledare, en utbildning för dig i industrin som behöver din första ledarskapsutbildning. Utbildningen genomförs i online den 20 januari, 10 februari, 3 mars och 24 mars. Anmäl dig idag, dock senast 13 januari.

Syfte
Utbildningen syftar till att ge stöd, erfarenhetsutbyte samt kunskap och inspiration för utveckling av deltagarnas ledarskap.
Målgrupp
Första linjens ledare inom tillverkande företag som behöver ledarskapsutbildning. Kan till exempel vara teamledare, gruppledare och produktionsledare. Vi ser med fördel att två personer deltar från varje företag.
Datum och plats
Fyra halvdagar online via Zoom med hemuppgifter emellan.
- 20 januari, klockan 08.00-12.00
- 10 februari, klockan 08.00-12.00
- 3 mars, klockan 08.00-12.00
- 24 mars, klockan 08.00-12.00
Information hur du ansluter får du i kallelsen som vi skickar ut några dagar innan.
Anmälan
Anmäl dig idag, dock senast 13 januari.
Bindande anmälan.
Mer information om utbildningen
- Grundläggande teoretisk ledarskapsutbildning för första linjens ledare inom exempelvis "min roll som ledare", självkännedom, ledarskap och grupputveckling.
- Diskussion med koppling till teorin och deltagarnas uppdrag.
- Uppgift för deltagarna att jobba med på det egna företaget mellan varje träff. Redovisas för hela gruppen under träffarna.
Minst fem upp till tio deltagare för att kursen ska kunna genomföras med hög kvalitet.
Christer Johansson, Codeq
Går bra att ansluta via en vanlig webbläsare eller genom att ladda ner Zoom-appen till din dator. Här hittar du några praktiska tips inför en utbildning i Zoom.
- Starta om datorn inför varje sändning så minimeras risken för att det blir problem.
- Tänk på att alltid ha datorn inkopplad med strömsladden under sändning.
- Om möjligt – var nätverksansluten med sladd.
- Sitt ganska nära din dator/kamera så att du syns tydligt i bild.
- Ha en lugn bakgrund utan fönster och sitt helst i ett enskilt rum eller del av ett rum.
- Koppla upp dig senast 15 minuter före utsatt tid via utskickad länk så att aktiviteten kan starta i rätt tid.
- Använd headset/hörlurar med mikrofon.
- Klicka på blå knapp “Join with computer audio”.
- Testa ljudet genom att klicka på pilen till höger om mikrofonsymbolen och välj ”Test Speaker & Microphone”.
- ”Muta” din egen mikrofon när du inte behöver prata.
- Aktivera kamera via ikonen nere till vänster i bild.
Du kan ladda ner Zoom-appen via Zoom Video Communications webbplats.
Kostnadsfritt för företag i Jönköpings län.
Vi tillämpar No Show-avgift vid utebliven närvaro eller avanmälan senare än 48 timmar innan våra aktivitetens starttid. Denna avgift är 1000 kronor exklusive moms
Odinarie kostnad
4800 kr/deltagare
3600 kr/deltagare från företag som är medlemmar i partnerskapet.
Alla priser är exklusive moms.

Frågor besvaras av

Hanna Gran
Ekonomi- och utbildningsadministratör
Skriv ut sidan