Instagram logotyp
Visa sidor för...

PARTNERSKAP: SÅ HANTERAR DU BESVÄRLIGA PERSONER

2020-01-21

Så hanterar du besvärliga personer - Om att förebygga och hantera konflikter, samt skapa en bra samarbetskultur

Välkommen till "Så hanterar du besvärliga personer", en dag om att förebygga och hantera konflikter, samt skapa en bra samarbetskultur. Är en utbildning för dig i näringlivet och genomförs i Värnamo den 21 januari 2020. Anmäl dig idag, dock senast 13 januari.

Övergripande mål
Deltagaren ska efter utbildningen:

  • ha strategier för att hantera besvärliga situationer
  • ha verktyg för att bygga en bättre samarbetskultur på arbetsplatsen
  • ha verktyg för att öka din personliga styrka i mötet med besvärliga personer
  • ha verktyg för att hantera frustration, rivalitet och missförstånd på arbetet
  • ha fått träna på att kommunicera och använd kroppsspråket på rätt sätt

Målgrupp
Personer som ibland känner irritation över att kontakten med kolleger, kunder eller samarbetspartners inte fungerar. Medarbetare inom näringslivet. Kan vara både tjänstemän och produktionspersonal.

Datum och plats
21 janauri 2020, i sal Galoschen (205) på andra plan i Gummifabriken Värnamo.
Klockan 09.00 – 16.00.

Genomförs även ett tillfälle med samma innehåll den 11 mars >>

Program
09.00 – 10.15 Att hantera besvärliga personer
Vad är det som gör att någon upplevs som besvärlig?
Effektiv kommunikation med besvärliga personer
Konfliktens dynamik och påverkansfaktorer
Använd rätt kommunikationsstil med olika personlighetstyper
10.15 – 10.30 Fika och rast
10.30 – 12.00 Hur du hanterar besvärliga personer och situationer - praktiska exempel
Så hanterar du verbala angrepp snyggt och effektivt
Proaktiv kommunikation - nyckeln vid kommunikativa låsningar Skillnaden mellan att säga ifrån och att säga emot
Så sätter du gränser och skyddar din heder utan att bli ett offer
Så bemöter du härskartekniker och andra skamgrepp
12.00 – 13.00 Lunch
13.00 – 14.15 Så förhindrar du eskalerande interna problem, missnöje och negativism
Så bygger ni en fungerande samarbetskultur Konsten att lämna och ta emot feedback Svåra samtal
14.15 – 14.30 Fika och rast
14.30 – 15.10 forts. Så förhindrar du eskalerande interna problem, missnöje och negativism
15.10 – 16.00 Öka din personliga styrka i mötet med besvärliga personer
Kroppsspråkets betydelse i mötet med besvärliga personer
Så kan du hålla huvudet kallt i pressade situationer
Att behålla lugnet, men varför och hur?
Så tränar du upp ditt ”mentala immunförsvar

Utbildare
Henrik Mattsson som har utbildat människor i effektiv kommunikation och konflikthantering i över 20 år och är en av Sveriges mest anlitade föreläsare på temat.

Antal deltagare
Minst 10 st upp till max 30 st deltagare för att kursen ska kunna genomföras med hög kvalitet.

Kostnad
4300 kr/deltagare
3600 kr/deltagare från företag som är medlemmar i partnerskapet.
Fika och lunch ingår. Alla priser är exkl moms.

Anmälan
Anmäl dig idag, dock senast 13 januari.
Bindande anmälan.

Frågor besvaras av
Hanna Gran
Utbildningsadministratör
0370-37 75 98
hanna.gran@varnamo.se

Anmälan - Så hanterar du besvärliga personer, 21 januari