Skolprogram för årskurs fyra till sex
På Teknikcenter erbjuder vi aktiviteter och projekt för klasser och grupper i årskurs fyra till sex inom Värnamo kommun.
Aktuella skolprogram för årskurs fyra till sex
-
Hopptävling Eleverna designar prototyper med LEGO Education SPIKE Prime, för att hitta det mest effektiva sättet att förflytta en robot utan att använda hjul.
-
Lek med föremål Vi välkomnar dig och din klass till Lek med föremål som passar för årskurs fem. Ett program där eleverna får lära sig att programmera i LEGO Education SPIKE Prime och använda sensorer för att styra och interagera med föremål på en bana.Mer information och anmälan hittar du längre ner på sidan.
-
Matautomat Ett skolprogram som passar för årskurs sex. Eleverna bygger en matautomat med färg- och avståndssensorer. De programmerar i LEGO Education SPIKE Prime och använda sensorer för att styra matautomaten.
-
Köra omkring Vi välkomnar dig och din klass till skolprogrammets Köra omkring som passar för årskurs fyra. Ett program där eleverna får lära sig att programmera en robot som ska utföra exakta rörelser. Mer information och anmälan hittar du längre ner på sidan.
-
Superstädning Elever får testa effektiviteten hos två olika griptångsmodeller och avgöra vilken design som är bäst utifrån specifika testkriterier.
-
Förvara riktigt säkert Eleverna får programmera med sammansatta villkorssatser för att förstärka krypteringsmönstret hos ett bankfack.
-
Trasig Vi välkomnar dig och din klass till LEGO Spike Trasig som passar för årskurs sex. Ett program där eleverna får lära sig att ta reda på varför ”CNC-maskinen” inte fungerar och lagar den.Mer information och anmälan hittar du längre ner på sidan.
-
Scratch Det här är en första introduktion i programmering i programmeringsspråket Scratch. Med Scratch kan alla programmera egna interaktiva berättelser, spel och animationer.